Digitális és ofszet

nyomda

Szórólap, prospektus, könyv, levélpapír, képeslap, meghívó és egyéb termékek tervezése és nyomdai kivitelezése ofszet és digitális nyomtatással! Interaktív kiadványok, e-könyv és honlap készítése!

Szórólap nyomtatás, készítés

 

Az alábbiakban a szórólap nyomtatása kapcsán szeretnénk segítséget nyújtani a következő témákkal: árajánlatkérés minta, névjegykártya szabványméretei, nyomtatási eljárások, anyag leadási sajátosságok a nyomtatáshoz.

 

A szórólap termékek, szolgáltatások és események ismertetése, reklámozása céljából létrehozott papír alapú nyomdai termék. Olyan kis méretű, de jellemzően nagy példányszámban készülő ismertetőanyag, amely grafikai és/vagy fotó, továbbá tipográfiai elemeket is tartalmaz. A célcsoporthoz ezt a reklámanyagot "szórással" terjesztik. Korábban politikai is, manapság inkább kereskedelmi vagy kulturális témájúak a szórólapok.

 

Szórólap nyomtatásával, készítésével kapcsolatos árajánlatkérés

Nyomdai árajánlatkéréskor a következő paramétereket kell megadni a szórólap nyomtatáshoz:

  • A munka elnevezése: ez a könnyebb beazonosítás szükséges: pl. Hirdetés szórólap.
  • Pontos példányszám meghatározása.
  • A szórólap vágott , azaz kész mérete milliméterben megadva. A méret kiválasztásáról bővebben lent írunk.
  • A szórólap terjedelmének megadásánál az oldalak számát adjuk meg. Sima szórólapnál ez 2 (függetlenül attól, hogy 1 vagy 2 oldalas nyomtatásról van-e szó), egyszer hajtottnál 4 stb. oldal.
  • A színek számának nyomdai meghatározásánál a 4+4 vagy 1+1 kifejezéssel a színes vagy feketefehér (esetleg direkt színű) nyomtatást határozzuk meg. A két szám (pl. 4+4) a lap két oldalára utal. Ezek szerint a nyomtatás lehet akár 4+1 vagy 2+2 szín is. A 4-es szám a 4 nyomdai alapszínt jelenti, amiből kikeverhető az összes többi szín is a nyomtatás során.
  • A papír meghatározása: szórólap nyomtatásánál vékonyabb műnyomót, exkluzív ismertető nyomtatásánál vastagabb (200-300 g) papírt használunk.
  • Végül a kötés módját és egyéb kötészeti eljárásokat kell meghatároznunk. A kettő oldalnál nagyobb terjedelmű (4, 6, 8 oldal) ismerető vagy szóróanyagoknál a hajtások vagy bígelések számát is feltűntetjük (pl. 2-szer hajtva).

Ajánlott méretek a szórólap nyomtatása kapcsán

A szórólap és egyéb ismertetők méretének kiválasztásánál jó, ha figyelembe vesszük azt, hogy a nyomtatásra kerülő ívekből hogyan vehető ki gazdaságosan a szórólap lapjainak mérete. Ez a papír minél teljesebb felhasználását szolgálja, ami a költségek csökkenésével és nem utolsó sorban a környezet védelmével is jár. Leggyakoribb szórólap méretek:

  • 105 x 148 mm-es szórólap nyomtatása
  • 148 x 210 mm-es szórólap nyomtatása
  • 100 x 210 mm-es szórólap nyomtatása

Nyomtatási eljárások szórólap nyomtatása esetében

Nyomdánk ofszet és digitális nyomtatással is foglalkozik. Első nyomtatási módot nagy, míg a másodikat kis példányszámú nyomtatásnál szoktuk használni. Szórólap nyomtatását mindkét technológiával rendszeresen készítünk. A nyomtatási eljárást a szórólap példányszámától tesszük függővé. Digitális nyomtatás esetén 4-500 db-ig megtérülő a szórólap nyomtatás, ofszet technológiánál 2 000 db-tól. Természetesen ez függ a szórólap méretétől is. Minőség különbség nincs a két eljárás között.

 

Szinonima szavak

A szórólap következő  további elnevezéseit használjuk: szóróanyag, ismertető, röplap, plakát, flyer

 

 

Anyagleadás és szerkesztés szóróllap nyomtatása esetében

Ha nem nyomdakész PDF-et kapunk, akkor a következő leadási feltételek teljesülésével tudjuk a leghatékonyabban, így legolcsóbban is elkészíteni a nyomatásra szánt szórólap szerkesztését:

  • Célszerű Word fájlban elkészíteni a forgatókönyvet, hogy a szórólapon mi és hol szerepeljen. Ez tartalmazza a szórólapra kerülő szövegeket is, így a beírt szöveget szerkesztésnél fel tudjuk használni.
  • A képeket, grafikákat kérjük külön állományban is elküldeni, ügyelve arra, hogy nagy felbontásban, a logók pedig vektoros formában kerüljön leadásra. Ez feltétele a tökéletes nyomtatásnak.

Szórólap nyomtatás, készítés

 

Terjesztés módjai napjainkban

Terjesztése széleskörű, mivel sokszor nincsen lehetőség célzottan eljuttatni az információt a potenciális érdeklődőkhöz. Leggyakoribb terjesztési módok a következők:

  • postaládákba való elhelyezéssel;
  • nyilvános helyen történő kézbeadással;
  • kiállításokon, rendezvényeken vagy üzletpultokon tartóba helyezéssel;
  • vagy újság, magazin mellékleteként.

A szórólap kivitelezésének fajtái

A terjesztés módjától és a szórólap tartalmától függően megkülönböztetünk különböző kivitelezési módokat. Más formátumot használunk, ha csak egy szolgáltatás és cím szerepel a szórólap és mást, ha egy hosszabb terméklistát helyezünk el rajta. Akkor is mást használunk, ha nívós termékeket reklámozunk és mást, ha csak korrepetálás lehetőségéről szeretnénk informálni a diákokat. Pár példa a szórólap fajtáira:

  • egy vagy két oldalas (tartalom mennyiségétől függően) cég szolgáltatását vagy termékeit ismertető szórólap
  • két vagy több partnercég szolgáltatásait ismertető szórólap, esetenként tematikus elrendezésben  (két oldalas és nagyobb formátum)
  • akciós szórólap (sokszor sorszámozott, kuponos kivitelben)
  • egyedi regisztrációs kódot tartalmazó, vásárlási kedvezményre jogosító szórólap- politikai szórólap
  • adó 1% és egyéb adománygyűjtési célú szórólap
  • vallási célú szórólap

A szórólap mérete, színeinek száma és minősége függ a tartalomtól, a célcsoport igényességétől és a példányszámtól. Ezek a tulajdonságok jelentősen befolyásolják a nyomtatás költségét, így egyensúlyt kell teremteni a szórólap készítésének költsége és hatékonysága között.

 

A szórólap története

A szórólap céljának megfelelő eszközök már a kereskedelem és az írás kialakulásának találkozásakor megjelenhettek.

   Az olyan magasabb kultúrájú városokban, mint Pompeji, ahol időszámításunk kezdete előtt már írni-olvasni tudó emberek éltek, érdemes volt hirdetményeket létrehozni. Jól lehet ez még nem papír alapon történt, de több produkcióban készült és az emberek közötti népszerűsítést szolgálta. Ebből az időből találtak feliratokat, melyek vendéglőket, borokat vagy politikusokat népszerűsítettek. Pl.: "Válasszátok Bruttius Balbust, mert ő óvni fogja a város pénzét!" vagy "Vándor, haladj innét a 12. toronyig, ott Sarinusnak bormérése van. Látogasd meg. Üdv veled." (Hoffmann Istvánné és Búzási János (2000): A reklám birodalmából. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó)

   Az ókori görög társadalomban is politikai célú hirdetésként jelent meg a "szórólap" használata. A választók szavazattal döntötték el, hogy szerintük melyik politikus törekszik zsarnok uralomra. Akit megszavaztak, annak mennie kellett. A politikai ellenfelek, hogy megszabaduljanak konkurenciájuktól, agyagtáblán tüntették fel politikai ellenfeleiket és ezt osztogatták a választóik között. Ez az eljárás is nagyban hasonlít a szórólap funkciójára.

Döntő fordulatot a XV. Században megjelenő könyvnyomtatás feltalálása hozott (Guttenberg, 1483).

Angliában jelentek meg az első szórólapok a 15. században. Ezek már a maihoz hasonló funkciókat töltöttek be, árukat, szolgáltatásokat hirdettek és utazó árusok, rikkancsok terjesztették ezeket.

   Amerikában az első szórólapot (akkor még inkább röpiratot), amelyről maradt fenn információ, 1776-ra teszik. Ekkor írta Thomas Paine a függetlenségért vívott harcra buzdítását szórólap formájában, melyet mint egy félmillió példányban terjesztettek el.

A papír és a nyomtatási eljárások elterjedésével folyamatosan csökkent a szórólap előállítási költsége. Az 1990-es években már egyre több cég hirdetett ezzel a módszerrel.

   Manapság a különböző nyomtatási eljárásoknak köszönhetően a példányszám könnyen alakítható, és csak a képzelet szab határt a tervezésnek.

A 2010-es évek óta elterjedt e-mailen történő üzenetküldés lehetővé tette az elektronikusan küldhető ismertetőanyagokat, így el vált a reklámozást legmodernebb terjesztési módszerének.

   Az utóbbi időben a környezetvédelem kapcsán már tiltó törvénykezések is megjelentek azzal kapcsolatban, hogy hol lehet a szórólapot terjeszteni és hol nem. Sőt, szórólap készítés után környezetvédelmi díj is fizetendő, melyet a 2011. évi LXXXV. törvény ír elő.

 

 

Kérjen nyomdánktól ajánlatot szórólap és egyéb tájékoztató, ismertető nyomtatására, készítésére

Budapesti nyomdánk vállalja szórólapok nyomtatását pár darabtól több ezer darabig. Várjuk szíves megkeresését. Elérhetőségeinket a Nyomdánk elérhetőségei menüpontban találja.

 

Amennyiben más nyomdai termékek érdeklik, válasszon az alábbiak közül:

Boríték nyomtatás

Füzet nyomtatás

Jegyzettömb nyomtatás

Könyv nyomtatás

Levélpapír nyomtatás

Meghívó nyomtatás

Névjegy nyomtatás

Prospektus nyomtatás

Szórólap nyomtatás

 

Kulcsszavak: szórólap, szórólapok, nyomtatás, szórólap nyomtatás, készítés, szórólap készítés, Budapest, budapesti nyomda

 

 

Megosztom, mert érdekes:

Nyomdánk elérhetőségei

CO-PRINT Nyomdaipari Kft.

Címünk: 1123 Bp., Alkotás u. 39/A
(bejárat a Kiss János
altábornagy utcából)

Telefon: (+36-1) 213-9340
Telefon/fax: (+36-1) 214-4096
Árajánlatkérés: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 Co-Print nyomda - Megbízható cég tanúsítvány

Csatlakozzon! Tanfolyam a FB-on!

Keresés

SZÓTÁR

Ha nem ismeri egy nyomdai kifejezésnek a jelentését, nézze meg a nyomdával, nyomtatással kapcsolatos szakmai szótárunkat:

SZÓTÁR

 

Folyamatos online nyomdai tanfolyamunkat eléri a Facebook oldalunkon.

Tanfolyami hírlevél

Iratkozzon fel ingyenes nyomdai és kiadványszerkesztői tanfolyamunkra, melyet hetente publikálunk a Facebookon.:

Tanfolyamra iratkozom

 

Hírlevélben tudásanyagokat és cikkeket csak 1-2 havonta küldünk.